[ peduli vs tak peduli !! ]







banyak beza antara orang yang ambil peduli dengan orang yang tak ambil peduli ni. sama je dengan orang yang ambik kisah and orang yang tak kisah langsung .




scene 1 : terlambat ke kelas !
peduli : WAAARRRGGHH !! aq da lambat !! cepat siap !! WUUUUSSSHH ~~
tak peduli : urm,terlajak bangun la. takpe la,baru sehari. (tido balek--)
(* lama-lama jadi banyak la cuti tu ~)




scene 2 : menunggu !
peduli : woi ! aku dah tunggu berabad kat sini. kau ni lambat la !
tak peduli : rilex la,bro. lambat lagi kot.
(*kan bagus kalau ontime~)





scene 3 : [msj : kau pergi/gerak la dulu]
peduli : ha'ala,aku dah lambat ni. tadi awal-awal tak nak cakap. menyusahkan betol .
tak peduli : takpe,aku tunggu kau. ( malas nak pergi kelas awal-awal )





scene 4 : hutang !
peduli : eh,aritu kau ade hutang aku seposen kan ? urm,aku nak mintak balek duit tu boleh ?
tak peduli : eh,takpe-takpe. duit RM50 yang kau hutang aku tu aku cancel .
(*untungla kalau ada macam ni)





scene 5 : test/quiz ! (markah rendah--)
peduli : Ya Allah,malu seyh markah aku rendah walaupun lulus. macam mana ni ?
tak peduli : hehe,takpe. esok-esok ada lagi aku buat la betol-betol.

moral of the story :: jadi la diri kita sendiri . tak kisah la sama ada kita peduli ataupun tak . yang penting kita tau sesuatu perkara yang kita buat tu betol and tak effect kat sesape pon . fikir kesannye..

pesanan ringkas untuk a'ai : kau pon same ~
Comments
0 Comments
Comments
0 Comments