#aidiey SOLEMNIZATION AND WEDDING


| #aidiey |


Akhirnya Allah pertemukan jodoh aku dengan Mohd Mahadi Jaafar
Orang sekeliling selalu tanye, "acanne jumpe?"

CERITANYE :
First sekali aku jumpe adie (tak boleh panggil hubby sebab belum kahwin time ni) ni mase

October 2014
Jumpe kat wechat je sebenarnye. Biasalah,baru lepas frust tahap gorila. So kite try la 'search nearby'.Lalu di 'add' oleh si dia dan di 'approve' oleh aku.
Dulu aku stay rumah sewa kat Ken Rimba,Seksyen 16,Shah Alam. Adie stay Padang Jawa,Klang. so sebelah jewww.
Dah chat punye chat,tetibe keinginan nak jumpe. Aku pun bagitau dia "kalau awak tak ok for the first time we meet,saye reject". Alhamdulillah,dia ok. Hormat aku.
Tempat pertama yang dia bawak aku ------------ Tasik Seksyen 7,Shah Alam
Sambil makan ABC yang aku tak suke tu (beli kat food court Seksyen 2,Shah Alam)
And then, dia cerita semua pasal dia. Jenis aku,aku suke mendengar.
After that dia bawak aku round satu Shah Alam. Kenape? Sebab aku baru 1 minggu kat situ. So memang tak la aku tau jalan Shah Alam tu. Kalau Adie nak kidnap pun senang je.
Entah datang mane keberanian tu,suke hati je ikut. Time tu takde pape perasaan pun.
After that,kitorang lost contact. Lame dah tak layan dia..

September 2015
Dia contact aku balik. Whattttttt?!!
Mase tu dia baru lepas accident. Time dia bagitau dia accident,berderau satu badan. Sampai ke kepala. Time tu tetibe rase 'takut kehilangan' tu.
Tak lame lepas tu,dia pun luahkan perasaan dia. aku senang je "jumpe parents terus,kalau parents suke,saye terima".


30.10.2015



I'm engaged. Terkejut takkk?? >o<
Mother punye plan semua ni. Aku bawak si Adie ni balik Johor for 4 days to meet my mother. Tak lame tu mother pun call,"akak,tunang dengan dia je la,nak? ibu suke dia". My answer "........."
Aku pun terima dengan hati yang terbuka. Mother kata ok,i'm on je la.
Cinta? Nanti-nanti pun boleh.


28.05.2016


I'm married. Lagi terkejut taaakk?? >_<
ikatan tunang selama 7 bulan. now he is my Hubby till Jannah. 
banyak jugak dugaan. Tapi kitorang steady. Alhamdulillah.
Majlis kami serba sederhana. Buat kat rumah yang kecil tu. 2 majlis (nikah + sanding) dalam satu hari. Buat kecik-kecik je tapi meriah. Aku jemput 500orang. Tapi yang datang lebih dari tu. And majlis kitorang habis sampai pukul 7 p.m. Kau rase?
Alhamdulillah sangat. Makanan cukup,siap dapat bungkuskan makanan untuk saudara mara. Cuaca baik,mendung je. 
Budget kahwin? tak lebih RM10k (duit hantaran). Nak tau? PM. hahahahahaa... 
By the way, now i'm happy yang tersangat Allah kurniakan seorang suami yang bagus agamanya, penyabar, understanding, caring and loving. Mane nak cari macam ni yunk oii.. hahahhaaa..

Tapi,my hubby selalu pesan "hidup ni kite tak tau penghujungnye. Terima kasih sebab terima ape adanye saye sekarang ni. Just kite doa semoga kita dapat tempuh sama-sama apa jua yang kita hadapi". Amin~ Terima Kasih. 

Now can't wait for our next wedding (belah lelaki) at Pahang. Omaigaaaaddddd!!! Hope Allah merestui kehidupan kite ye cik abang. ;)



Comments
0 Comments
Comments
0 Comments